Price Display In Toys Catalogue And Children's Cognitive Process Due To This Presentation - Université Paris 1 Panthéon-Sorbonne Accéder directement au contenu
Article Dans Une Revue Revue Française du Marketing Année : 2013

Price Display In Toys Catalogue And Children's Cognitive Process Due To This Presentation

Présentation des prix dans les catalogues de jouets et traitement cognitif des prix induits chez les enfants.

Résumé

This research deals with the different ways to present price in a sample of toys' catalogues. It first focuses on the writing process of Christmas list by children and more precisely on their use of catalogues. If they use catalogues we wonder if children pay attention to prices. Secondly, an elaborate analysis of price display in catalogues allows determining cognitive processes infer on children depending on the various price presentation technics.
Dans cette recherche, nous nous intéressons aux différentes présentations de prix dans des catalogues de jouets. Nous nous focalisons tout d'abord sur le processus de « rédaction » de la liste de Noël chez les enfants et, en particulier, leur recours au catalogue et aux prix qu'il comporte. Une analyse circonstanciée de l'affichage des prix dans ces différents supports permet ensuite de déterminer les processus cognitifs induits chez les enfants suivant les différentes techniques de présentation des prix.
Fichier non déposé

Dates et versions

hal-03894637 , version 1 (12-12-2022)

Identifiants

  • HAL Id : hal-03894637 , version 1

Citer

Coralie Damay, Nathalie Guichard. Price Display In Toys Catalogue And Children's Cognitive Process Due To This Presentation. Revue Française du Marketing, 2013, 243, pp.5-21. ⟨hal-03894637⟩
7 Consultations
0 Téléchargements

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More